MojeID - Profil zaufany
Czym jest mojeID?
MojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych (Internetowe Konto Pacjenta) czy ubezpieczeniowych (PUE ZUS), jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego, zarejestrować działalność gospodarczą. To duże ułatwienie dla klientów, którym brakuje czasu na wizyty w urzędach. Usługa mojeID i Profil Zaufany zapewnia klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa i zgodność z wszelkimi wymaganymi regulacyjnymi. Jego wdrożenie w Banku Spółdzielczym w Szczekocinach przebiega w ścisłej współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji. Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
Profil Zaufany – przydatny w urzędach
Profil Zaufany to nasze elektroniczne dane i jest traktowany jak odręczny podpis. Każdy z nas może mieć tylko jeden Profil Zaufany. Jest przypisany do konkretnego, niepowtarzalnego numeru PESEL. Podpis potwierdzony Profilem zaufanym wywołuje skutki prawne, jeżeli został utworzony lub złożony w okresie ważności tego profilu. Jest ważny przez 3 lata.
Korzyści
- Łatwiejszy dostęp - Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
- Bezpieczeństwo - Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
- Użyteczność - Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
- Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne - szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
Niezbędnym do założenia Profilu Zaufanego jest uzupełnienie swoich danych w systemie Banku Spółdzielczego w Szczekocinach poprzez podanie aktualnego numeru telefonu i adresu e-mail. Wystarczy odwiedzić najbliższą placówkę Banku Spółdzielczego w Szczekocinach i podać swój adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego (o ile nie zostało to wykonane wcześniej).
Zastosowanie usługi moje ID
- Usługi publiczne
- Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
- Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
- e-Commerce
- Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
- Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
- Energetyka
- Rejestracja wniosku/formularza
- Przedłużenie umowy
- Dostęp do portalu klienta
- Medycyna
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
- Zakup leków przez internet
- Media
- Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
- Opłacanie abonamentu
- Ubezpieczenia
- Sprzedaż polisy przez internet
- Odnowienie polisy (Direct)
Instrukcja jak uzyskać i aktywować Profil Zaufany w bankowości internetowej - znajdziesz tutaj
Aktualna listę usług publicznych - znajdziesz tutaj
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj
Masz więcej pytań?