Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

UWAGA! Wzrost ataków typu voice phishing - z wykorzystaniem połączenia telefonicznego.

Data publikacji:

Czym jest Voice Phishing I jak się przed znim zabezpieczyć przedstawiamy poniżej.

VOICE PHISHING
CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

Vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufne dane.

Połączenie z nieznanego numeru od razu wzbudziłoby nasze podejrzenia, niestety atakujący także o tym wiedzą, dlatego też wykorzystują metodę spoofingu, czyli podszywania się pod np. Infolinię Banku.

Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające i w efekcie doprowadzić do utraty środków.

Jak się bronić?

  • Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz o pełny numer karty płatniczej podczas rozmowy telefonicznej, wiadomości sms czy e-mail. Zachowaj te dane dla siebie.
  • Jeśli kontaktuje się z Tobą osoba podająca się za pracownika instytucji — nie akceptuj żadnej propozycji instalowania nowych kontaktów i akceptowania zdalnego połączenia z urządzeniem.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek i chroń swoje dane.