Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Deklaracja dostępności

Dostępność

Zmieniamy się, aby każdy mógł swobodnie korzystać z naszych usług

W Banku Spółdzielczym w Szczekocinach wiemy, że każdy ma inne potrzeby i możliwości. Dlatego burzymy bariery i stajemy się bardziej dostępni dla osób z niepełnosprawnościami.

Chcemy, aby każdy klient mógł swobodnie i komfortowo korzystać z naszej oferty. Stopniowo wdrażamy rozwiązania, które ułatwią osobom z niepełnosprawnościami codzienny kontakt z naszym bankiem – zarówno w placówkach, jak i online.

Zmiany te są zgodne z naszymi wartościami: doskonaleniem, praktycznością i otwartością.

 

Najważniejsze zmiany poprawiające naszą dostępność

Dokumenty

Nasze dokumenty będą przygotowywane tak, aby każdy mógł z nich wygodnie korzystać:

  • napisane prostym językiem
  • dostosowane do poziomu zrozumiałości B2
  • przystosowane do odczytu przez czytniki ekranu i inne urządzenia wspomagające

 

Oddziały

W naszych oddziałach znajdą się urządzenia, które ułatwią korzystanie z usług bankowych osobom z niepełnosprawnościami, m.in.:

  • pętle indukcyjne
  • lupy
  • ramki do podpisów

 

Pracownicy

Nasi pracownicy zostaną przeszkoleni, aby mogli właściwie wspierać klientów ze szczególnymi potrzebami

 

Bankowość elektroniczna i strona internetowa

Nasza bankowość elektroniczna i strona internetowo będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami:

  • zgodne z wytycznymi WCAG (Web Content Accessibility Guidelines)
  • kompatybilne z czytnikami ekranu i innymi technologiami wspomagającymi

 

Zmiany będą sukcesywnie wprowadzane od 28 czerwca 2025 r., czyli od wejścia w życie tzw. Ustawy o dostępności.

Dostępność to dla nas konkretne działania: zrozumiałe umowy, czytelna bankowość elektroniczna i strona internetowa, udogodnienia w placówkach. Wszystko po to, by każdy mógł korzystać z bankowości bez przeszkód.

 

 

Deklaracja dostępności

Bank Spółdzielczy w Szczekocinach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej pod adresem: www.bsszczekociny.pl

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 28 czerwca 2025 r.

  1. Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści:

  • Na stronie mogą znaleźć się grafiki lub tabele, które nie spełniają kryteriów dostępności. Zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Archiwalne dokumenty załączone do artykułów mogą nie spełniać wymogów dostępności – zostały o opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury.
  • Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy.
  • Niektóre opublikowane na stronie dokumenty lub pliki mogą być niedostępne cyfrowo (w tym dokumenty, których pierwotnym autorem nie jest Bank) – zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Na stronie znajdują się archiwalne materiały przedstawiające w sposób graficzny część procesów i programów Banku Spółdzielczego w Szczekocinach – zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
  • Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywidualnego.

Wprowadzone udogodnienia strony internetowej:

W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:

Umożliwienie korzystania z wersji wysokiego kontrastu, powiększenia czcionki oraz dodatkowych opcji ułatwiających nawigację. Udostępniamy opcje kontrastu i dostosowań wizualnych, w tym: odwrócenie kolorów, zaznaczone linki, czytnik ekranu, tryb czytania, skalowanie treści, ustawienie wysokości linii oraz odstępu liter. Spójność układu. Struktura strony umożliwia logiczną nawigację.

 

  1. Dostępność architektoniczna

Bank dąży do standardu, aby budynki i biura, w których prowadzi działalność, były przystosowane do potrzeb osób ze szczególnym potrzebami.

 

Bank Spółdzielczy w Szczekocinach na potrzeby swojej siedziby głównej zajmuje obiekt: Ul. Żeromskiego 8, 42-445 Szczekociny

  1. Do budynku prowadzi jedno wejście: od ul. Żeromskiego 8. Do wejścia prowadzą drzwi rozwierane.
  2. Miejsca parkingowe są powszechnie dostępne przed budynkiem. Między nimi a budynkiem nie ma barier architektonicznych.
  3. Istnieje możliwość użycia pętli indukcyjnej podczas spotkań z klientami.
  4. Poruszanie się gości dopuszczalne jest tylko w towarzystwie pracownika banku, wobec czego osoby z niepełnoprawnościami zawsze mogą liczyć na pomoc i wsparcie pracowników banku.
  5. Obsługa klienta odbywa się na parterze budynku.
  6. Do budynku można wejść z psem asystującym.

Pozostałe jednostki organizacyjne Banku:

Budynek Oddziału Banku w Zawierciu - Al. Paderewskiego 12 A.

  1. Do budynku prowadzi jedno wejście: od ul. Paderewskiego 12A. Do wejścia prowadzą drzwi rozwierane. Przed budynkiem po lewej stronie jest podjazd osób poruszających się na wózkach
  2. Miejsca parkingowe są powszechnie dostępne przed budynkiem. Między nimi a budynkiem po lewej stronie jest podjazd dla osób poruszających się na wózkach.
  3. Istnieje możliwość użycia pętli indukcyjnej podczas spotkań z klientami.
  4. Poruszanie się gości bo budynku jest możliwe w towarzystwie pracownika banku, wobec czego osoby z niepełnoprawnościami zawsze mogą liczyć na pomoc i wsparcie pracowników banku.
  5. Do budynku można wejść z psem asystującym.

Budynek Filii Banku we Włodowicach, ul. Rynek 7

  1. Do budynku prowadzi jedno wejście: od ul. Rynek 7. Do wejścia prowadzą drzwi rozwierane. Na schodach prowadzonych do budynku jest zamontowana winda dla osób poruszających się na wózkach
  2. Miejsca parkingowe są powszechnie dostępne.
  3. Poruszanie się gości bo budynku jest możliwe w towarzystwie pracownika banku, wobec czego osoby z niepełnoprawnościami zawsze mogą liczyć na pomoc i wsparcie pracowników banku.
  4. Do budynku można wejść z psem asystującym.

 

Budynek Filii Banku w Szczekocinach – Plac T. Kościuszki 5, Budynek Filii Banku w Irządzach 120 A, Budynek Filii Banku w Kroczycach ul. Batalionów Chłopskich 34:

  1. Do budynków prowadzą wejścia po schodach. Placówki nie posiadają podjazdów dla osób poruszających się na wózkach. W bliskiej odległości od placówek alternatywnymi jednostkami Banku są: Centrala Banku przy ul. Żeromskiego 8 w Szczekocinach, Oddział Banku w Zawierciu przy ulicy Paderewskiego 12A oraz Filia Banku we Włodowicach, ul. Rynek 7 dostosowane do osób poruszających się na wózkach.
  2. Miejsca parkingowe są powszechnie dostępne.
  3. Poruszanie się gości bo budynku jest możliwe w towarzystwie pracownika banku, wobec czego osoby z niepełnoprawnościami zawsze mogą liczyć na pomoc i wsparcie pracowników banku.
  4. Do budynku można wejść z psem asystującym.

 

  1. Dostępność usług w kanale stacjonarnym:

Bank zapewnia dostępność swoich usług zgodnie z przepisami prawa krajowego, unijnego, wytycznymi oraz odpowiednimi przepisami wewnętrznymi Banku.

Bank zapewnia dostępność usług w szczególności na etapach:
1) pozyskiwania zainteresowania odbiorcy,
2) aplikowania o produkt,
3) zawierania umowy,
4) obsługi produktu – od zawarcia umowy do zakończenia obsługi produktu, w tym  kontroli, raportowania, końcowego rozliczenia produktu.

Bank zapewnia dostępność usług poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów, w szczególności: prezentacji, treści na stronie internetowej Banku, formularzy, wniosków, umów, pism i dokumentów związanych z kontrolą, raportowaniem oraz końcowym rozliczeniem produktu.

Bank zapewnia dostępność usług za pośrednictwem strony internetowej oraz w kontakcie bezpośrednim z pracownikami Banku. Jeśli wymaga tego specyfika usługi, również za pośrednictwem innych kanałów komunikacji.

Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz w umowach i regulaminach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się placówkach Banku.

Bank przyjął prosty język jako standard komunikacji, który obowiązuje wszystkich pracowników.

Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te udogodnienia, staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z naszych usług, nasz personel jest gotowy, aby Ci pomóc.

  1. Bankowość elektroniczna

Bank Spółdzielczy w Szczekocinach udostępnia bankowość elektroniczną w postaci systemu eBankNet oraz aplikacji mobilnej.

Dostawca usług cyfrowych, obejmujących aplikację webową eBankNet oraz mobilne aplikacje mobileNet (iOS i Android), prowadzi prace mające na celu dostosowanie tych rozwiązań do wymagań dostępności określonych w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz.U. 2024 poz. 731).

 

eBankNet (Web):

Aplikacja jest dostępna przez popularne przeglądarki internetowe i możliwa do obsługi przy użyciu klawiatury. Podstawowa struktura treści i nawigacja po stronie są rozpoznawalne dla użytkowników technologii asystujących. Część informacji tekstowych i opisów nagłówków odczytywana jest poprawnie przez czytniki ekranu.
W aplikacji zastosowano częściowo język o charakterze specjalistycznym, przy czym część komunikatów zostało sformułowanych w sposób zrozumiały i przystępny dla użytkownika.

Problemy o charakterze blokującym:

  • Brakuje nazw lub ról opisujących funkcję wybranych przycisków,
  • Kolejność przechodzenia po elementach interfejsu jest w wybranych miejscach zaburzona. Może to prowadzić do dezorientacji użytkownika.
  • Podczas nawigacji po elementach menu przy pomocy klawiatury, użytkownik może trafić w pułapkę klawiaturową, która blokuje dostęp do pozostałych elementów strony.

Problemy możliwe do obejścia, ale wpływające na komfort obsługi:

  • Niektóre grafiki i elementy dekoracyjne są odczytywane przez czytnik ekranu mimo braku istotnych treści. Może to utrudniać zrozumienie kontekstu.
  • Część linków (np. „Tutaj”) nie informuje jednoznacznie o celu działania.

 

Aplikacja mobilna mobilNet (iOS):

Aplikacja może być obsługiwana za pomocą VoiceOver, w tym z wykorzystaniem podstawowych gestów dostępności systemu iOS. Część przycisków i komunikatów systemowych została opisana prawidłowo i umożliwia użytkownikowi orientację w strukturze niektórych ekranów.
Interfejs w języku polskim jest dostępny i zasadniczo zgodny z oczekiwaniami językowymi użytkowników. W aplikacji zastosowano częściowo język o charakterze specjalistycznym, przy czym część komunikatów zostało sformułowanych w sposób zrozumiały i przystępny dla użytkownika.

Problemy o charakterze blokującym:

  • Przyciski i pola formularzy nie posiadają odpowiednich etykiet dostępnych dla czytnika ekranu, co utrudnia wykonanie operacji takich jak logowanie, przelew czy zatwierdzanie transakcji.
  • Część przycisków posiada nieczytelne lub mylące nazwy, które nie informują jednoznacznie o swoim działaniu.
  • Fokus ekranowy nie jest przenoszony automatycznie do pojawiających się elementów interfejsu (np. komunikatów modalnych lub list rozwijanych), co może powodować ich pominięcie przez użytkownika korzystającego z VoiceOver.
  • Użytkownik nie ma możliwości przedłużenia czasu sesji oraz nie zostaje poinformowany o tym, iż czas ten za chwilę upłynie i zostanie wylogowany.
  • Wybrane komunikaty, które pojawiają się w interfejsie na określony czas, nie są odczytywane użytkownikowi przez czytnik ekranu.

 

Aplikacja mobilna mobilNet (Android):

Aplikacja umożliwia korzystanie z podstawowych funkcji bankowości mobilnej na urządzeniach z systemem Android. Część przycisków i widoków może być dostępna dla użytkowników TalkBack, pod warunkiem dobrej znajomości interfejsu. Interfejs aplikacji jest dostępny w języku polskim w większości zrozumiałym dla Użytkownika.
W aplikacji zastosowano częściowo język o charakterze specjalistycznym, przy czym część komunikatów zostało sformułowanych w sposób zrozumiały i przystępny dla użytkownika. W celu precyzyjnej oceny poziomu zrozumiałości zostanie przeprowadzony audyt języka prostego.

Elementy, które mogą ograniczać dostępność usługi

Problemy o charakterze blokującym:

  • Znacząca liczba przycisków, pól formularzy oraz elementów interaktywnych nie posiada poprawnych etykiet, co uniemożliwia ich identyfikację przez czytnik ekranu.
  • Istotne dla użytkownika przyciski w interfejsie (np. “Aktywuj”, “Zastrzeż”, “Limity”) są niedostępne dla czytnika ekranu.
  • Fokus ekranowy nie przechodzi automatycznie do pojawiających się elementów, takich jak okna potwierdzeń czy rozwijane menu, co może prowadzić do ich pominięcia.

Aktualnie trwają prace projektowe i rozwojowe mające na celu sukcesywne wdrażanie poprawek technicznych, optymalizację doświadczenia użytkownika oraz zapewnienie zgodności z wytycznymi WCAG 2.2.

Rezultaty tych działań będą wdrażane etapami i udostępniane użytkownikom na bieżąco w ramach kolejnych aktualizacji systemów.

Na obecnym etapie zakłada się, że:

  • pełna dostępność aplikacji eBankNet zostanie zapewniona w perspektywie roku 2026 (drugi kwartał),
  • prace związane z dostosowaniem aplikacji mobilnych mobileNet (iOS i Android) mogą potrwać do dwóch lat.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością możesz zgłosić na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefonicznie pod numerem 343787777 lub na adres: Bank Spółdzielczy w Szczekocinach, ul. Żeromskiego 8, 42-445 Szczekociny.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • nazwę lub opis usługi, której dotyczy zgłoszenie,
  • wskazanie konkretnego wymagania dostępności, które – Twoim zdaniem – nie zostało spełnione,
  • (opcjonalnie) propozycję preferowanego sposobu zapewnienia dostępności tej usługi,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy (np. druk powiększony, alfabet Braille’a, informacja dźwiękowa).

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 30 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności, której dotyczy Twoje zgłoszenie, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę:

  • elektronicznie:
    • na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • telefonicznie pod numerem: 0343787777 (koszt połączenia według stawek operatora)
  • listownie na adres Banku
  • osobiście - ustnie lub pisemnie.

Możesz też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie